Een leuke chat voor vrienden en bekenden

vrijdag 27 mei 2011

Utrechtse buschauffeur voert hoofddoekverbod in

Een Utrechtse vrouw met hoofddoek doet aangifte bij de politie nadat ze voor de derde maal is geweigerd als passagier door een chauffeur van stadsbusbedrijf GVU.

Achfie trilt nog na als zij het verhaal vertelt: “Het gebeurt als ik alleen bij de halte sta. Ja, ik draag een hoofddoek en ik denk dat het daaraan ligt.” De van oorsprong Marokkaanse woont sinds 1977 in Nederland, spreekt de taal goed, en was zoals iedere donderdagmorgen op weg naar Terwijde. Ze kon de chauffeur goed zien. “Boven de veertig, kaal, klein, gezet. Hij zag mij ook en er kon geen misverstand over bestaan dat ik die bus wilde hebben.”



Gezaaide haat in de praktijk gebracht, de pvv  doet zijn best zeg ik maar.
A.J.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten