Een leuke chat voor vrienden en bekenden

vrijdag 4 maart 2011

Zwerver ( eigen ervaring )

Ik heb bijna een jaar geleefd als zwerver, dakloze heet het tegenwoordig, bij ( Leger Des heils ) gelogeerd, 5 uur binnen en 8 uur smorgens naar buiten, zomers wel lekker als het goed weer is maar als het regent, sneeuwt of vriest ben je verder van huis.
Met het kleine beetje geld dat je krijgt kan je je shag kopen, biertje kopen bij de supermarkt waarna je dus een bekeuring krijgt van 65 euro, je mag namelijk niet drinken op de openbare weg.

Nu heb ik een huis en gaat het beter met me, ik heb welliswaar bijna het zelfde bedrag maar heb nu dag en nacht een dak boven mijn hoofd.
Veel van mijn (maten) niet en het zijn niet allemaal junks geloof me ze zijn net als jij en ik gewone mensen


We werden veel (geholpen) door een oude dame ze heet Dina woonde daar in de buurt ik geloof dat ze bijna 80 was die gaf ons eten en soms ook kleren, dat bankje vergeet ik nooit en wat deden we er voor terug ? we namen de metro en de spits voor deze dame mee en daar was ze altijd heel blij mee.
Maar de meeste mensen winden deze mensen het uitschot van de samenleving wat is uitschot? ik zou aan deze mensen een voorstel willen doen ga eens daar logeren een weekje dan kijken ze er anders tegen aan.

We hebben vervelende dingen meegemaakt maar ook leuke geloof me.
Mijn bankmaatjes zijn nu ergens anders opgevangen en ik heb een huissie.
Ik vond vroeger zwervers( mannen met baarden) ook uitschot maar na een jaar denk ik er nu anders over.

Ik vond nog een gedichtje,..


Er loopt een zwerver over straat
En niemand weet waar hij heen gaat
Hij heeft niets meer of voor te leven
Of uit te geven
Hij praat in zich zelf
hij heeft op zak maar een Euro of elf
Hij is alleen als hij sterft
en niemands naam word dan op de grafsteen gekerft.

(geen idee wie het gemaakt heeft.)

A.J.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten